• در نشست خبری جشنواره وب و کسب و کار تاکید شد

      گسترش تعاملات الکترونیک؛ کلید رونق کسب و کار بنگاه ها/ ثبت نام در جشنواره تا 15 آبان تمدید شد

      گسترش تعاملات الکترونیک؛ کلید رونق کسب و کار بنگاه ها/ ثبت نام در جشنواره تا 15 آبان تمدید شد

      تمدید مهلت پانزده روزه ثبت نام در جشنواره
      با توجه به استقبال صورت گرفته و به منظور مشارکت حداکثری بنگاه ها و درخواست های واصله در خصوص تمدید مهلت ثبت نام در جشنواره، شورای سیاستگذاری جشنواره با تمدید پانزده روزه زمان ثبت نام در جشنواره موافقت نموده و زمان پایانی ثبت نام در جشنواره را 15 آبان ماه اعلام نمود.

      نشست خبری دومین جشنواره وب و کسب و کار بنگاههای صنعتی، معدنی و تجاری با حضور مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز اعضای شورای سیاستگذاری و دیگر مسئولان ذی ربط به منظور تشریح جزییات اهداف برگزاری جشنواره و آخرین اقدامات صورت گرفته در ساختمان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری برگزار شد.
      به گزارش شاتا؛ در این نشست خبری برات قبادیان، معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس جشنواره ، ضمن اعلام حمایت قاطعانه و همه جانبه از این حرکت ملی، بر لزوم برگزاری این جشنواره تاکید نمود و به تشریح و تبیین اهمیت تجارت الکترونیک و تاثیر آن در همه سطوح و بخش ها بویژه تعاملات خارجی و صادرات پرداخت و فرهنگ سازی در این زمینه را مسئولیت اصلی مدیران و دست اندر کاران این حوزه دانست.
      قبادیان با اشاره به وضعیت بنگاه های کشور در عرصه تجارت الکترونیک گفت: توسعه تعاملات الکترونیک، کار بزرگی است، یک حرکت ملی ارزشمند که باید قدر دانسته شود و همگان باید به هر شکل در آن سهیم باشند چرا که چشم انداز روشنی در پیش رو دارد و از پیامدهای مثبت و تاثیرات آن بر اقتصاد جامعه به راحتی و بی تفاوت نمی توان گذشت. این کار بزرگ و این حرکت که گذار از یک سیستمی است که بشر در طول تاریخ انجام داده و تکامل بخشیده و امروز نیز این حرکت رو به جلو همچنان ادامه دارد و آن استفاده از تکنولوژی و فناوری اطلاعات است، که زندگی ما را تکامل بخشیده است. همه ما بر اهمیت تاثیر فضای مجازی و تکنولوژی، گذار از نوعی کسب و کار سنتی به سیستم مدرن یا آنچه که تولید کارخانه ای می نامیم واقفیم. در گذار از کسب و کار سنتی به مدرن، فناوری اطلاعات ابزار قدرتمندی است در دست بشر، که چگونه زندگی را پیش ببرد و قدرت آینده و رقابت کشورها نیز بر سر همین موضوع است، بحث الکترونیک و فناوری اطلاعات حائز اهمیت است و همه شئون زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و باید مدیریت شود و بنابراین نیازمند دولت و حکومت است که بتواند هدفمند اتفاق بیفتد و زمانی این امر می تواند موفق باشد که دلسوزانه حمایت بشود.
      قبادیان همچنین با تاکید بر گزینش صحیح مسیر رشد و توسعه و مدیریت آن در جهت هر چه کارآمدتر و دستیابی به بهترین شکل ممکن به اهداف و اجرایی شدن برنامه ها و طرح ها بویژه در بحث تجارت و تعاملات الکترونیکی خطاب به برگزارکنندگان جشنواره گفت: بحث امروز ما هم همین است که شما بانیان سنگ بنای تمدنی درست در این موضع هستید که اگر بشود حساب شده این اقدام انجام شود. بنابراین استفاده از تجارت الکترونیک و فرهنگ سازی که اول در حوضه مدیران ارشد اتفاق می افتد و بعد در سایر بخش ها، مانند تاکسی سرویس های اینترنتی و... که نمی شود جلویش ایستاد، بنابراین حالا که این اتفاق می افتد بهتر است درست و حساب شده اتفاق بیفتد و یکی از اقدامات مدیریتی و حساب شده برگزاری همین جشنواره است. حال باید دید از جشنواره اول تا جشنواره دوم چه پیشرفت و تاثیری داشته، باید سنجیده شود و به نظر من تنها بحث کسب و کار داخلی نیست بلکه بحث تعاملات خارجی هم مطرح است. مثلا در بحث صادرات در آینده، از الان روشن است که نمی شود سنتی پیش رفت بنابراین ما باید از الان بستری را فراهم کنیم و نسلی را آموزش و پرورش دهیم که به این نیاز به درستی پاسخ دهند واین کار از مدیران شروع می شود که ما هم به هر شکل ممکن حمایت می کنیم. باز هم تاکید می کنم این کار باید فرهنگ سازی شود و همه ما این مسئولیت فرهنگ سازی را بر عهده داریم.
      در بخش دیگری از این نشست خبری؛ فرزاد اسماعیل زاده، مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و دبیر جشنواره، نیز به تشریح سایر فعالیت ها و اقدامات انجام شده در برگزاری باشکوه دومین جشنواره وب و کسب و کار در بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری اشاره کرده و گفت: به منظور تسریع در انتشار اخبار، کارگروه اطلاع رسانی جشنواره با حضور مدیران روابط عمومی وزراتخانه و سازمان های وابسته راه اندازی شده و اخبار مرتبط از طریق این کارگروه در خبرگزاری ها و رسانه های تصویری و مجازی منعکس می شود، از سوی دیگر کانال اطلاع رسانی دبیرخانه جشنواره نیز راه اندازی شده تا در هر مرحله از فرآیند جشنواره ضمن انتشار اخبار، در صورت نیاز راهنمایی های لازم به ثبت نام کنندگان ارائه شود. وی در ادامه به مهلت باقی مانده تا پایان ثبت نام، فرآیند ارزیابی و مراسم اختتامیه اشاره کرد.
      اسماعیل زاده در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران پیرامون روند برگزاری جشنواره از آغاز تا کنون، در قالب گزارشی فرآیند جشنواره را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده و از تلاش های صورت گرفته توسط دست اندرکاران تشکر و قدردانی نموده، و اشاره کرد؛ اطلاع رسانی خوبی انجام شده و انتظار می رود همه فعالان عرصه اقتصادی کشور در این حرکت مهم که جهشی است به سوی رشد و گسترش تعاملات الکترونیکی کارآمد، گام بردارند. وی با بیان این که جشنواره وب و کسب و کار دارای دو بخش اصلی است، گفت: نخست، بخش عمومی جشنواره است که در این بخش، علاقه مندان امکان حضور در برنامه های جشنواره اعم از سخنرانی ها و آموزش های تخصصی و دریافت گواهینامه مربوطه، بازدید از نمایشگاه جانبی و مراسم اهدای جوایز بخش مسابقه را خواهند داشت.
      مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حضور در رویداد جشنواره وب و کسب و کار، فرصت های ارزشمندی را جهت یادگیری، تعاملات و ارتباطات و توسعه فردی و سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه وب، فضای مجازی و توسعه برخط کسب و کار در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.
      وی برگزاری مسابقه را دومین بخش جشنواره وب و کسب و کار دانست و گفت: در این بخش، بنگاه هایی که علاقه مند به استفاده از وب در جهت توسعه کسب و کار خود در فضای مجازی و ارتقا و بهبود پورتال و وب سایت خود می باشند، در بخش مسابقه جشنواره با عنوان 'نشان برتر تعاملات الکترونیکی' شرکت می کنند و ضمن ارزیابی و اطلاع از نقاط قوت و ضعف وب سایت خود، فرصت رقابت و دریافت 'تندیس نشان برتر تعاملات الکترونیکی' را خواهند داشت.
      در ادامه این نشست خبری جعفر اسکندریان مدیرعامل شرکت سازه اطلاعات سامان و مشاور علمی و فناوری جشنواره، ضمن موفقیت آمیز خواندن دوره نخست برگزاری جشنواره و دستاوردهای مثبت و حائز اهمیت آن، به اختصار به فعالیت های صورت گرفته از جمله آماده سازی و بازنگری حوزه نرم افزار و محتوا و فعالیت های اجرایی دبیرخانه و سایر موارد مرتبط اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز مانند سال گذشته اقبال و استقبال خوبی صورت گیرد. وی با اشاره به برخی از اهداف و ارزش های قابل توجه دومین دوره جشنواره وب و کسب و کار بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، گفت: ارزیابی، انتخاب و معرفی وب سایت و پورتال های کارآمد و برتر، ارائه گزارش از ارزیابی، آشنایی با انواع خدمات الکترونیک در قالب وب سایت و پورتال های اینترنتی و درون سازمانی، آشناسازی مدیران فناوری اطلاعات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری با استانداردهای رایج، خدمات الکترونیک پرکاربرد، ابزارها و فناوری های روز وبسایت ها، پورتال اینترنتی و پورتال درون سازمانی از مهمترین اهداف این جشنواره است.
      در ادامه؛ هادی یارجی رئیس گروه کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس کارگروه نظارت بر ارزیابی جشنواره؛ در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران پیرامون لزوم و اهمیت برگزاری جشنواره و تاثیر آن بر تعاملات الکترونیکی، با بیان این نکته که مشارکت و همیاری حداکثری در برگزاری این جشنواره از اهم وظایف همگان است، اظهار داشت؛ از بسیاری جهات می توان این جشنواره را مفید ارزیابی کرد، بویژه اینکه ایجاد بستر مناسب در جهت حضور موفق در دنیای کسب و کار الکترونیک مبتنی بر دانش، فناوری، ترویج استانداردها و معیارهای کیفیت مرتبط با وب سایت و پورتال های تجاری نیازمند فرهنگ سازی گسترده است که در نتیجه موجب استفاده بهینه از وب، افزایش کارآفرینی و ایجاد اشتغال می شود. امسال حضور در فضای رسانه ای قوی تر شده دلیل آن هم واضح است و آن تاثیر فضای مجازی در زندگی همه ماست. چنان که شاهد هستیم، در سال های اخیر، توجه به فضای مجازی گسترش یافته و همین موضوع ما را بر آن داشته تا جدی تر به این موضوع بپردازیم و از این رهگذر بتوانیم در جهت بهبود تعاملات الکترونیک و رشد و ارتقا کسب و کار بنگاه های اقتصادی کشور و در پی آن در تعاملات خارجی نیز، شاهد شکوفایی و رونق چشمگیری در عرصه اقتصاد کشور عزیزمان باشیم که در این مسیر ما امیدواریم برنامه ها و طرح های کارشناسی شده ی مورد ارائه، به گونه ای صحیح و با استفاده از روش های نوین، خلاق و اثربخش و در قالب پورتال ها، وب سایت ها و خدمات الکترونیک هر چه قوی تر و منسجم تر، موجب افزایش بهره وری گردد.
      تمدید مهلت پانزده روزه ثبت نام در جشنواره
      در پایان این نشست خبری و به گفته مسئولان برگزار کننده جشنواره، با توجه به استقبال صورت گرفته و به منظور مشارکت حداکثری بنگاه ها و درخواست های واصله در خصوص تمدید مهلت ثبت نام در جشنواره، شورای سیاستگذاری جشنواره با تمدید پانزده روزه زمان ثبت نام در جشنواره موافقت نموده و زمان پایانی ثبت نام در جشنواره را 15 آبان ماه اعلام نمود.
      این زمان با توجه به فشردگی مرحله ارزیابی و برگزاری مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان قابل تمدید نبوده و علاقمندان به حضور در جشنواره می توانند با مراجعه به پورتال جشنواره به نشانی اینترنتی http://bizwebfestival.ir ثبت نام نمایند.
  • حامیان جشنواره

    جهت اطلاع از شرایط و طرح های حمایت از جشنواره می توانید با دبیرخانه تماس حاصل فرمایید.

  • شورای سیاست گذاری و حامیان معنوی جشنواره
  • حامیان مالی جشنواره
  • حامیان رسانه ای جشنواره
  • آدرس : تهران
    بلوارکشاورز، خیابان شهید نادری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، طبقه دهم
    تلفن : 85193933 -021
    فکس : 88955952-021
    پست الکترونیک : webfestival@mimt.gov.ir
  • کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.
    مجری : پورتال سامان