• باید به فکر بنگاه‌های ضعیف‌تر باشیم

      باید به فکر بنگاه‌های ضعیف‌تر باشیم

      باید به فکر بنگاه‌های ضعیف‌تر باشیم

      در اولین نشست شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره وب و کسب‌وکار در بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری مطرح شد
      باید به فکر بنگاه‌های ضعیف‌تر باشیم

      «باید یاد بگیریم که از علم درست استفاده کنیم و آن را به کالایی لوکس تبدیل نکنیم که در دسترس نباشد. امروز بخش زیادی از فعالیت‌های تجاری ما در صحنه و عرصه مجازی انجام می‌شود و ما هم چاره‌ای نداریم جز اینکه علمِ استفاده درست از این فضای رقابتی را به‌دست بیاوریم.»
      دکتر برات قبادیان معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین نشست شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره وب و کسب‌وکار در بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری که دوشنبه، 12 تیر 1396 به میزبانی آن وزارتخانه برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: «همکاران و دوستان ما در برگزاری همین جشنواره 72 شاخص را در نظر گرفته‌اند که کار بسیار مهمی است. باید دقت کنیم که در عرصه مجازی، سنگ بنای هر کاری خیلی مهم است و باید تمام جوانب کار بررسی شود. بهادادن به حوزه آی‌تی در تمام عرصه‌ها می‌تواند مفید باشد و از این مسئله در عرصه کسب و کارهای حوزه صنعت، معدن و تجارت نباید غافل باشیم.»
      فرزاد اسماعیل‌زاده مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات که متولی برگزاری این جشنواره هم به شمار می‌رود در ادامه این جسله با اشاره به زمان برگزاری مراسم افتتاحیه گفت: «امسال تصمیم گرفته‌ایم که مراسم افتتاحیه جشنواره را همزمان با شروع نمایشگاه الکامپ در پایان تیرماه برگزار کنیم.»
      او افزود: «وقتی به دنیای تجارت امروز نگاه می‌کنیم می‌بینیم که 70درصدِ خرید‌های مردم از طریق موبایل است و این مسئله، اهمیت حوزه آی‌تی را به ما یادآوردی می‌کند. به همین دلیل امسال هدف اصلی ما در دومین جشنواره وب و کسب‌وکار چنین تعریف شده است: معطوف‌کردن توجه مدیران ارشد و فناوری اطلاعات در واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی به وضعیت پورتال و وب‌سایت بنگاه تحت مسئولیت آنها، از نظر دارابودن شرایط و قابلیت‌های لازم برای پیشبرد اهداف کسب‌وکار بنگاه در فضای مجازی، به‌ویژه در عرصه تعاملات بین‌المللی. نیز ایجاد انگیزه برای این واحدها برای حرکت به سوی برنامه‌های توسعه کمی و کیفی در این زمینه.»
      جعفر اسکندریان مدیر عامل سازه اطلاعات سامان (شرکت برگزارکننده جشنواره) نیز ضمن برشمردن اهداف و رویکردهای این جشنواره گفت: «جشنواره‌های زیادی از این دست برگزار می‌شود ولی رویکرد و هدف این جشنواره اساسا متفاوت است، همان‌طور که برگزارکننده آن هم ماموریت متفاوتی دارد. یکی از اهداف دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات، توسعه فناروی در بخش کسب و کار است و باید بهره‌گیری از این فناوری را در سطح بنگاههای صنعتی، معدنی و تجاری ترویج دهد.»
      مدیرعامل سازه اطلاعات سامان (پورتال سامان) با اشاره به این نکته که تمرکز بسیاری از جشنواره‌ها روی برندگان است تاکید کرد: «همیشه افراد مدعی برای کسب عناوین برتر رقابت می‌کنند. اما ما با توجه به شاخص‌های ارائه‌شده در این جشنواره درپی آن هستیم که شرکت‌کننده‌ها به یک خودارزیابی برسند.»
      اسکندریان در پایان پیشنهاد کرد که بهتر است برگزارکنندگان این جشنواره سازوکار تشویقی مناسبی برای بنگاه‌هایی در نظر بگیرند که وضعیت مناسبی از نظر فعالیت در حوزه آی‌تی و کسب‌وکار الکترونیک ندارند. او افزود :«اگر ملاک ما صرفا تعیین برنده باشد، آن بنگاهی که خودش هم می‌داند در این عرصه حرفی برای گفتن ندارد و طبق شاخص‌های ارائه‌شده ما نمی‌تواند جزو رقبای اصلی باشد اصلا انگیزه‌ای برای شرکت در این جشنواره نخواهد داشت و در فرآیند توسعه و بهبودی که هدف جشنواره است قرار نخواهد گرفت.»
  • حامیان جشنواره

    جهت اطلاع از شرایط و طرح های حمایت از جشنواره می توانید با دبیرخانه تماس حاصل فرمایید.

  • شورای سیاست گذاری و حامیان معنوی جشنواره
  • حامیان مالی جشنواره
  • حامیان رسانه ای جشنواره
  • آدرس : تهران
    بلوارکشاورز، خیابان شهید نادری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، طبقه دهم
    تلفن : 85193933 -021
    فکس : 88955952-021
    پست الکترونیک : webfestival@mimt.gov.ir
  • کلیه حقوق متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.
    مجری : پورتال سامان